tisdag 24 februari 2009

Förlåt

Hur blir man egentligen formad till den människa man blir och är? Är det en själv som formar sin egen människa, sin egen personlighet.. eller är det ens egen omgivning som har gjort mig, dig, ni, oss till dem vi är? Varför blir vissa dom svaga människorna, som inte har någon egen vilja? Varför blir vissa dom som ingen sätter sig på? Varför blir vissa självsäkra, och varför blir vissa osäkra? Vad tror vi egentligen? Finns det ens nå rätt svar till det? Det jag försöker få underfund med är; Vad är det som har gjort mig till den jag är idag? Är det jag själv som tillåtit mig att bli den här ja, vad ska jag säga; klena, lilla skiten som inte vågar säga nå ,som inte vet något heller.. eller är det samhället? Det vet man ju inte, och det blir jag så jävla förbannad på. JAG VILL VETA! Visst nu är ju kanske inte hela jag är dålig och jag kan ju inte lägga skulden på någon heller över det jag är missnöjd med.. men det är ju också något. Vem har gjort mig osäker!? Är det min uppväxt, är det skolgången, eller är det helt enkelt ödet eller den största skurken jag själv som gjort mig så? Ni får gärna kommentera och säga vad NI tror, är ändå något jag tror alla är nyfikna på att veta? Vem har gjort er till den ni är idag?!
-Somliga

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Du börjar ju bli dig den dagen du föds. Sedan är det gener uppfostran mm. Självsäkerhet är en svaghet dvs osäkerhet man vill dölja. Lär känna dig själv och det viktigast av allt lär dig att lyssna på din magkänsla. Den brukar alltid vara rätt. . Lär dig också att säga NEJ och häng inte med svansen. Lär dig att gå dina egna vägar om det inte passar dig. OCh ETT NEJ FRÅN FRÅN DIG ÄR ETT NEJ.Fastän du kanske blir övertalad till något du inte vill stå på dig. Det är ett outtömligt ämne som handlar om livserfarenhet och vem vill jag vara. hur vill jag att kompisr och andra ska behandla mig och hur ska jag behandla dom.Dvs Du blir behandad som du behandlar andra. Klart slut B

Anonym sa...

Tåls att tänka på :P

Men vettefan faktiskt..