tisdag 17 juni 2008

Sommar, sommar och sol

16/6-08: Igår gjorde jag ändå något. For från Selet med AnnaCarin till bussen halv nio, var framme nio. For hem till Bredviken, och satt och slöa. Sen satt jag och slöa vid TV:n sov en stund och åt lunch mm. Sen ringde dom från vård-centralen för att informera mig om vad som kan hända när jag röker. Hon sa som redan ganska mycket, men det jag blev mest skakis för var att hon sa att jag kan få hjärt- och hjärnproppar om jag röker.. eller riksen var väl större.. OOPS! Sen när klockan var halv tre cyklade jag till Ninas (trafikskolan) för att jag hade körlektion.. det gick ganska bra tyckte jag, men bara ganska. Sen ringde jag Elin och påminnde hon att vi skulle på bio idag (vilket hon hade glömt) och gå på förhandsvisningen på "Jyddra inte med Zohan". Den var inte så rolig som jag trodde, men något skratt fick man sig iaf. Vid halv-åtta var väl klockan så for jag hem med bussen och slog sen på en film när jag kom hem för att jag inte kunde sova. Det fick bli "The Bodyguard" (älskar den filmen till 1000)

Denna dag: Har nog varit skönast under hela sommarlovet.. vakna klockan 10:30, gjorde lunch och sen slappade jag vid TV:n lite. Efter det så cyklade jag in till stan, det var skööönt, gick på stan för att kolla på lite linnen, hittade tre st.. fast ska bara köpa mig två. Hittade ett par shorts också, men vadfan har inga pengar. Sen cyklade jag hem igen efter jag tyckte att jag kollat färdigt, gick in i mitt rum, hämtade trådlösa hörlurar från datorn, blandade en 1½ liters flaska med saft, mobilen och sen filten och sen ut på gården för att steka. Han sola i ungefär en 40 min, sen skulle jag hämta Noel (14:30). Jag for och hämtade han, han blev jätte glad av att se mig :D.. ovanligt. Sen for vi hem och var ute på gården och blåste bubblor, gungade, myste och lekte tills klockan var dags för mat. Det fick bli köttbullar och mackaroner för mig, och köttbullar och potatisbollar till Noel.
-Valentine

Inga kommentarer: