måndag 30 mars 2009

inget namn

En kompis sa till mig: "Jag vill leva om livet från början, med den erfarenheten jag har nu utan att vara med om det jag varit med om". Nog vet jag vi alla känner så, att vi vill börja livet på rutan 0 igen.. men behålla våra erfaenheter utan handlingarna.. men det funkar ju inte så. Det är ju samma som, man lär sig av sina misstag. För att vi ska lära oss att tänka först, handla sen så måste vi begå misstag. Utan misstag får vi inga konsekvenser och då lär vi oss ingenting heller.. Om man gjort fel i livet och ångrar det, så är det ju ingen ide att gå och gräma sig över det hela tiden. Visst, jag gjorde fel och fuckat upp allt.. men gjort är gjort, men det man kan bestäma över är sin framtid. Du kan faktiskt bestäma hur ditt liv ska se ut.. det är bara jag som bestämmer hur jag själv ska vara och mitt liv..

Har ingen aning om varför jag skriver det här, är väl för att övertyga mig själv om att allt kan faktiskt lösa sig, för jag kan förändra livet om jag vill.. och det ska jag bevisa för varenda jävel!
-Dangerous

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vill du förändra ditt liv eller är det bara snack? Det är bara att bestämma sig att börja från ruta ett på ditt nya liv.Har du bestämt hur ditt nya liv ska se ut? Jag hoppas att det inkluderar att vara ärlig mot främst dina föräldrar och de andra som står dig närmast....

Vic sa...

Oj, det låter ju exakt som något jag skulle säga. Men det är precis som du säger, det är av sina misstag som man lär sig. Jag inbillar mig att hela mitt liv skulle ta en helt annan vändning om jag bara visste det jag vet nu. Jag skulle definitivt satsat mer på skolan, valt en lämplig utbildning så jag kunde få ett jobb. Men det är så jävla lätt att vara efterklok..